DRUK 3D

soczewka_1

DRUK LENTIKULARNY 3D najczęściej wykonywany jest na maszynach offsetowych UV. Małe nakłady wykonuje się także na ploterach UV lub na stabilnym nośniku np. kartonie lub grubej kredzie który jest następnie kaszerowany do foli soczewkowej.

Druk soczewkowy łączy w sobie dwa elementy:

  • Specjalną folię lentikularną

  • Zmodyfikowany obraz nadrukowywany do spodu soczewki

Technologia 3D jest wspaniała metodą przekształcania tradycyjnych materiałów informacyjnych np. POS w wyróżniające się na tle innych medium, a co za tym idzie zwiększające przekaz marketingowy, sprzedaż.

Firma Torro posiada wiedzę technologię oraz maszyny pozwalające zaoferować Państwu szeroką gamę produktów 3D takich jak:

  • stendy
  • plakaty

  • okładki

  • podkładki pod mysz

  • listwy napółkowe

  • naklejki – także z magnesem

EFEKT GŁĘBI

3D

MORPHING

3D-4

ANIMACJA

3D-2

ZOOM

3D-5

FLIP

3D-3

3D SPECYFIKACJA

Efekt: Głębia

  1. Nie zaleca się stosowania ciemnych i mocnych kolorów.
  2. Tło powinno zawierać możliwie jak najwięcej stosunkowo kontrastowych detali. Aple mogą ograniczyć uzyskanie efektu.
  3. Najważniejsze elementy zalecamy rozmieścić w tzw. punkcie 0 (stały punkt, do którego odnosi się pozostała grafika umieszczona przód/tył). Punkt 0 gwarantuje najlepszą ostrość. Obiekty wysunięte do przodu lub schowane za punkt 0 tracą swoją ostrość.
  4. Jasne, żywe i ciepłe kolory umieszczane są z przodu, zimne z tyłu.
  5. Odradzamy stosowanie małych czcionek- drobny tekst będzie nieczytelny.
  6. Pliki przygotowane na warstwach.

Efekt: Flip

  1. Najlepszy efekt flipa to 2 zmieniające się grafiki w zbliżonej tonacji kolorystycznej.
  2. Nie zalecamy dużych kontrastów kolorystycznych pomiędzy grafikami ze względu na możliwość pojawienia się tzw. „efektu ducha”. – Odradzamy umieszczania ciemnych elementów na jasnych tłach.
  3. Im bardziej zbliżona pomiędzy obrazami kolorystyka i jasność tym lepszy efekt.
  4. Dobrym rozwiązaniem jest jedno wspólne tło.
  5. Teksty z obu zmieniających się grafik nie powinny nachodzić na siebie, mogą być nieczytelne. Nie zalecamy drobnych elementów i czcionki
  6. Zmiana pomiędzy grafikami może odbywać się góra/dół (zalecane) lub prawo/lewo.

Efekt: Morphing

  1. Projekt powinien posiadać pierwszą i ostatnią scenę obrazu. Klatki pośrednie generowane są za pomocą programu przez drukarnię.
  2. Sugerujemy jednakowe tło dla obu klatek oraz kształt zmieniających się elementów jak najbardziej zbliżony do siebie.

Efekt: Animacja

  1. Obrazki powinny być do siebie jak najbardziej podobne tak samo jak w morphingu. Liczba klatek użytych do stworzenia animacji to od 5 do maksymalnie kilkunastu (bardzo rzadko).
  2. Przy animacji obrazów przechodzących od lewej do prawej należy zastosować efekt na obiektywie pionowym. Animacja na obiektywie pionowym może składać się z nie więcej niż 3 klatek.

Pliki:

  • Pliki z rozszerzeniem psd, ai, eps, tiff, jpg

  • Rozdzielczość bitmap min. 300 dpi. Optymalna rozdzielczość dla grafiki rastrowej i zdjęć- 600 dpi.

  • Kolorystyka CMYK

  • Spady minimum 5 mm z każdej strony